środa, 6 lipca 2016

Jak zacząć blogowanie?


 Crumpled Note 

Ponieważ przez to prawie półtora roku,jakie z Wami jestem,na pewno nabrałam trochę doświadczenia.
Zdaję sobie sprawę,że jeszcze daleko mi do całkowitej perfekcji,ale w sumie mogłabym podzielić się z Wami moim przepisem na dobre blogowanie :)
Więc bez zbędnego przedłużania macie tutaj listę co robić i czego nie robić,aby lista czytelników zwiększała się,a nie odwrotnie ;)
Miłego czytania!

Najważniejsze zasady :


•Nie przeklinaj w postach!


Blogi czytają raczej kulturalni ludzie,którzy nie szukają na nich niepotrzebnych przekleństw,od których w nadmiernej ilości można dostać bólu głowy.

•Zachowaj zasady ortograficzne i interpunkcyjne!


Jeżeli macie z tym problemy to zaglądajcie po prostu do słowników :) To żadna hańba,a nawet jeśli według Was nią jest,to i tak wypada wiedzieć jak się ją pisze ;)

•Wybierz przejrzysty szablon bloga!


Więcej o tym możecie przeczytać TU.
Ja jeszcze tylko dodam,że to naprawdę ważny punkt,gdyż zważywszy na wiek tych dojrzalszych już czytelników,to przesadnie usłany ozdobnikami blog staje się po prostu zbyt chaotyczny i nieczytelny.






Ok,skoro to mamy już za sobą,możemy przejść dalej.


Zauważyłam,że prawie wszyscy blogerzy radzą,żeby na sam początek wybrać temat,jakim będziemy zajmować się na naszej stronie.
Jak dla mnie,to jest to dobra opcja,chociaż muszę szczerze przyznać,że...nie dla mnie.
Mój blog jest o tym,co mi na myśl przyjdzie.A to oznacza,że nie ma konkretnego wątku,na który wyrażałabym się w każdym poście.
I to raczej nie zmienne.

Może to też coś dla Was?Wybierzcie sami.

Kolejnych,trochę mniej istotnych zasad już nie wypiszę w punktach,tylko po prostu Wam powiem.
Jeżeli tylko jest to wykonalne,możemy chociaż trochę ograniczyć emotikony.
Mówię serio.
Ja sama je kocham,ale troszkę przystopujmy,bo zdecydowanie na blogach przeważa liczba osób,które się w nich tak nie lubują...
I już mamy mniej czytelników.
Oczywiście,nie mówię ,że mamy w ogóle ich nie stosować.NIE!
Czasami to nawet potrzebne :)



Mam nadzieję,że moje rady przypadły Wam choć trochę do gustu :)
Trzymajcie się ciepło,pa pa ♥
 



11 komentarzy:

  1. Hejka!
    Post czadowy tak samo jak cały blog!
    Dzięki za dobre rady!
    Zapraszam na naszego bloga!
    Nowe posty pojawią się w piątek!
    Do zobaczenia!
    LovelyBooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadnę dziewczyny,tak wgl to dostałyście nominkę ,w poprzednich postach coś o niej jest ;))

      Usuń
  2. Fajny post ;)
    Myślałam nad blogowaniem, ale w sumie sama nie wiem :p
    Pozdrawiam!
    Toffi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę wierną czytelniczką jak by co :))

      Usuń
    2. Toffi, byłabym bardzo szczęśliwa! Bardzo by mi miło było! Ale to Twoja decyzja ;-)

      Usuń
  3. Fajny post i zasady :)
    ślicznie na blogu zresztą jak zwykle <3
    Masz piękny nagłówek
    Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cysia, ujęłaś mnie tym wpisem... Muszę się zastanowić nad odpowiedzią...
    Dla każdego ważne są różne zasady. Ale najważniejszą podczas blogowania to nie używanie przekleństw i dbanie o ortografię. Dziękuję, że ten temat poruszyłaś ;-)
    Chciałabym więcej takich Postów, bardzo miło się czyta ♥
    Pozdrowionka znad morza!
    Zapraszam do mnie - posty!
    Emma ⭐

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emma a tak z ciekawości dlaczego nie używanie przekleństw jest złe? Znam dużo blogów czy kanałów na YT gdzie autor używa przekleństw by podkreślić przekaż albo w celach humorystycznych.

      https://siatkidlakota.pl

      Usuń
  5. Zwraca uwagę, by pamiętać o interpunkcji - nie dodaje spacji po znakach.
    Nie no,spoko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe,masz rację :)

      Rzadko wtedy zwracałam na to uwagę...
      Ale już idzie mi coraz lepiej :))
      Pozdrawiam

      Usuń